A Mask of Hennaَ

  

contemporary art, Environmental Art

 A Mask of Dry Flowers, July 2009 (Home, Tehran , Iran). Photograph by Raheleh Zomorrodinia

نقابی از گل های خشک، مرداد 1388 (خانه، تهران). عکس از راحله زمردی نیا

 

In the past, they used to henna a lot and believed that it is good for health. Of course, the main reason for using henna is to cover white hair. I do not follow any of these purposes in the Mask. For me, henna is a sign of tradition and culture, and in working with henna, we search for my past. 

 

 در گذشته‌ از حنا بسيار استفاده مي‌بردند و اعتقاد داشتند اين كار براي سلامتی مفيد است؛ البته بيشترين دليل استفاده از حنا، براي پوشاندن رنگ سفيد مو بوده. در كار نقاب هيچ‌كدام از اين منظورها را دنبال نمي‌كنم. حنا برايم نشاني از سنت و فرهنگ دارد و در كار با حنا، گذشته‌ام را مي‌جويم.

 

 

 

 

 

A Mask of dry flowers

 

contemporary art, Environmental Art

A Mask of Dry Flowers, July 2009 (Home, Tehran , Iran). Photograph by Raheleh Zomorrodinia

نقابی از گل های خشک، مرداد 1388 (خانه، تهران). عکس از راحله زمردی نیا

 

 

 

 

 

 

A Mask of Henna

 

contemporary art, Environmental Art

A Mask of henna, August 2008 (Home, Khorramabad, Iran). Photograph by Tara   

نقابی از حنا، شهریور 1387 (خانه، خرم آباد). عکس از تارا

 

 

 

 

 

 

A Mask of coffee

 

contemporary art, Performance art

 

contemporary art, Environmental Art

A Mask of Coffee, September 2011 (Home, Khorramabad, Iran). Photograph by Tara

نقابی از قهوه، شهریور 1390 (خانه، خرم آباد). عکس از تارا